SELAMAT DATANG KE AL-BILALI BLOGSPOT

MOGA IANYA BERMANAFAAT UNTUK DUNIA DAN AKHIRAT

Pages

RSS

Monday, March 9, 2009

Moga kitalah yang dirindui oleh Rasulullah

Bersabda Rasulullah SAW 'Aku amat rindu kepada umatku' .... sahabat baginda bertanya ... kami kah yang kamu maksud ya Rasulullah? Baginda menjawab 'Tidak' lalu berkata 'aku rindukan umatku yang tidak pernah melihatku tetapi mereka tetap beramal dengan ajaran dan sunnah ku' ... mudah-mudahan kita lah yang menjadi umat yang di ridui oleh baginda.

Saban tahun kita menyambut maulid dan berbagai acara disediakan demi menunjukkan rasa cinta dan kasihnya kita kepada junjungan Rasulullah SAW yang telah membebaskan kita dari jiwa jahiliyyah kepada jiwa kebenaran yang bertunjangkan al-Quran dan as-Sunnah.Apakah cukup dengan sambutan maulid telah menjadi bukti kepada kebenaran cinta kasih sayang kita kepada Rasulullah?

Ingatlah, Abu Lahab juga turut menyambut dengan gembira akan kelahiran Nabi Muhammad SAW sehingga beliau melakukan tawaf sebanyak tujuh keliling kaabah. Tetapi apabila Nabi membentangkan kebenaran wahyu Allah , beliaulah orang pertama yang menentang Rasulullah SAW.

Ramai manusia tergolong dalam golongan Abu Lahab dewasa ini. Mereka hebat dalam menyambut Maulid tetapi merekalah golongan yang utama menentang ajaran Rasulullah SAW. Alangkah munafiknya mereka. Ya Allah ... hindarilah aku dari golongan itu.

0 comments: