SELAMAT DATANG KE AL-BILALI BLOGSPOT

MOGA IANYA BERMANAFAAT UNTUK DUNIA DAN AKHIRAT

Pages

RSS

Sunday, March 1, 2009

Manafaatkan hidup kita

Terlalu lama tak update blog ini disebabkan kekangan masa yang terlalu menghimpit. Betullah Allah bagi masa yang cukup untuk kita tpi kalau kita tak manage dengan baik pasti kita kecundang.

Dengan ruang-ruang masa yg diberikan Allah, saya cuba menjelajah blog ex-integrasi untuk mendapat perkembangan dan input-input baru dari ex- anak-anak pelajar. Banyak ilmu yang saya dapat dari luahan , cetusan, pendapat dan ulasan dari mereka semua.

Salah satu blog yang saya diterokai adalah ex-integrasi yang menuntut di USA . Dulu di sekolah adalah striker yang disegani sehingga dapat mewakili pasukan negeri. Beliau menceritakan mengenai usrah yang diikuti di USA dan perubahan sikap yang akan dilakukan bagi memanafaatkan kehidupan di dunia ini. Saya doakan insyaalah tergolong dalam golongan yang berjaya di dunia dan akhirat

Manakala blog seterusnya ex-integrasi yang sedang menuntut di Jordan . Membaca entry mengingatkan saya dengan ketegasannya ketika memegang jawatan di sekolah dahulu. Tegasnya itu menyebabkan dia dihormati dan disegani . Diharap enti terus istiqamah dengan prinsip hidup yang baik ini. Ana doakan dar jauh.

Terakhir saya mendapat email dari ex-integrasi yang menuntut di UIA , yang bercadang untuk mengadakan program untuk adik-adik di Integrasi Mersing. Niat yang baik ini menyebabkan hati saya sebak kerna luahan keikhlasan untuk menyumbang sedikit sebanyak pengalaman dan ilmu kepada adik-adik di sana.Di harap rakan-rakan lain dapat berhubung dan membantu untuk menjayakan proposal ini. Insyaallah kebaikan yang kita lakukan akan menjadi asbab bagi kesenangan hidup kita di dunia dan akhirat. Walaupun ustaz dah pindah skolah tpi insyaalah ustaz akan membantu setakat yang mampu kerana Integrasi Masih di hati.

2 comments:

kN said...

salam ustaz...
mcm mane nak berhubung dgn ex-integrasi UIA tue?

Joha al-Bilali said...

w/salam, terus berhubung melalui blog intan zulaikha (ex-integrasi)ada link kat blog ustaz