SELAMAT DATANG KE AL-BILALI BLOGSPOT

MOGA IANYA BERMANAFAAT UNTUK DUNIA DAN AKHIRAT

Pages

RSS

Saturday, January 24, 2009

Malam Solidariti Palestine

Malam kelmarin saya bersama seorang rakan serta anak saya menghadiri satu program yang dianjurkan oleh Aman Palestine dan Haluan Palestine di Kuantan . Program ini lebih fokus untuk membangkitkan rasa keprihatinan masyarakat terhadap penderitaan penduduk Gaza dan kezaliman Yahudi laknatullah.

Saudara Nazrey Johani mempersembahkan beberapa lagu sebagai pembukaan dan yang menyentuh hati adalah lagu Untukmu Palestin yang dinyanyikan dengan penuh perasaaan.Video klip berkaitan penderitaan umat Palestine turut dipaparkan sehingga menitis air mata para hadirin . Bertapa laknatnya Yahudi . Ya Allah Engkau hancurkan mereka. Laungan takbir dan khaibar....khaibar bergema apabila persembahan pentomin dari pelajar sekolah agama al-Irsyad dipertontonkan . Bait-bait sajak yang dilafazkan oleh anak-anak muda itu amat menusuk kalbu Insan . Ya Allah bantulah saudara kami hancurkan yahudi.

Program semalam diselangi dengan pidato yang bersemangat disampaikan oleh wakil mahasiswa (UIA) Wakil Kaum India( Saudara Thiaga)wakil Kaum cina(Saudara Chen) serta diakhiri dengan pidato Cikgu Azmi (Teras).

0 comments: