SELAMAT DATANG KE AL-BILALI BLOGSPOT

MOGA IANYA BERMANAFAAT UNTUK DUNIA DAN AKHIRAT

Pages

RSS

Saturday, April 18, 2009

Iktibar dari Pengalaman

Minggu lepas , saya dan rakan-rakan surau Fatimah Az-Zahra' Taman Inderasempurna (Hj Nordin, Riduan dan Ust Zuridan) telah menikmati makan malam di sebuah Restoran yang agak esklusif dari segi hiasan dalaman dan jenis makanan barat yang disediakan serta ada ruangan untuk persembahan nyayian. Tapi kami makan mee bandung muar je. Mungkin jiwa melayu masih tebal so tak boleh makan jenis chp stik , beef stik dsb.

Cuma saya nak kongsi, sedang kami enak menikmati makanan , seorang pemuda dengan gitarnya masuk dan terus kebahagian hadapan untuk persembahan nyanyian. Mengejutkan pemuda tadi mendendangkan lagu Hijjaz dan lagu-lagu ketuhanan. Kami semuanya berkopiah hatta ada yang berjubah tersenyum-senyum mendengar lagu-lagu itu dialunkan dan kami rasa lagu itu ditujukan untuk kami. Terbukti ianya untuk kami.Apabila kami nak balik pemuda itu mengucapkan terimakasih kepada Pakcik-pakcik(kamilah tu... yang ni saya kurang setuju.... saya muda lagi... he...he). Sebagai tanda terima kasih , kami mengangkat tanda tanda bagus.

Iktibarnya , jangan malu apabila kita memakai pakaian yang beridentitikan agama , kita kan lebih dihormati kerana pakaian itu.

3 comments:

Sharifah Syahirah TSM said...

salam ustaz...
hehe..
mule2 sy x paham ayat nie..

kamilah tu... yang ni saya kurang setuju.... saya muda lagi... he...he).

2 3 kali bace baru paham =D

btol ckp ustaz..
kita xpatut malu...
kena rasa izzah dgn islam...

doakan kami yg sdg exam final di mesir ye ustaz...

Hamba Ilahi said...

Salam... ustaz...
ustaz mmg muder slalu....Jiwa pemuda dalam sampaikan Islam...
doakan ana exam 16 mei nie yer...

izzahismail said...

salam ustaz,
restoran di kuantan ke?
boleh try nih.. :))