SELAMAT DATANG KE AL-BILALI BLOGSPOT

MOGA IANYA BERMANAFAAT UNTUK DUNIA DAN AKHIRAT

Pages

RSS

Sunday, November 9, 2008

Barack Obama... Wind Of Change ?


Kemenangan Barack Obama sebagai presiden Amerika Syarikat mengalahkan John Mc Cain disambut dengan penuh gembira oleh dunia. Digambarkan melalui laporan akhbar , penduduk Kenya sanggup berjaga malam untuk merayakan kemenangan Obama. Digemburkan cerita tentang keturunan Obama yang beragama Islam. Di Malaysia sendiri , ramai yang merasa gembira dengan kemenangan tersebut sampaikan ada yang mengatakan bahawa Obama pandai berbahasa melayu semata-mata nak menunjukkan bahawa rapatnya Obama dengan Melayu dan Islam .


Tetapi bagi saya , kita seharusnya mengambil sikap berhati-hati. Walaupun keturunan Obama adalah Islam , hakikatnya Obama bukan Islam . Ayahnya telah pergi ke Amerika dan menganut fahaman athies dan sejak itu hubungan keluarga beliau dengan Islam terputus . Sejarah Kamal At-Tartuk seharusnya menjadi iktibar . Walaupun Islam tetapi kehebatannya menghancurkan Islam lebih hebat daripada tentera Salibiyah. Sampai sekarang dasar Islam Turki hancur hasil buah tangan Kamal At-Tartuk yang sebenarnya diasuh dan dididik oleh Yahudi bagi menghancurkan Kerajaan Islam Othmaniah .
Apalagi sekarang kita berhadapan dengan Obama yang jelas bukan Islam. Kita mengharapkan Amerika mengubah dasarnya terhadap Islam dengan terpilihnya Obama sebagai presiden. Kita kena ingat bahawa pelobi Yahudi dibelakang Obama menghabiskan 1 bilion US untuk memastikan kemenangan Obama. Yahudi takkan berlembut dengan Islam. Mungkin mereka mempunyai hajat untuk menggunakan Obama untuk menguasai hasil bumi Afrika terutamanya minyak yang masih banyak belum diterokai.
Mari kita lihat sebaik terpilih sebagai presiden, tindakan pertamanya ialah menawarkan jawatan Chief of Staff Rumah Putih kepada Rahm Emanuel. Anak kepada ahli kumpulan Irgun, sebuah militan Zionis yang ideologinya ialah:
“every Jew had the right to enter Palestine; only active retaliation would deter the Arabs and the British; only Jewish armed force would ensure the Jewish state”.
Dan Rahm Emanuel sendiri mengakui:
“I am proud of my heritage and treasure the values it has taught me.”
Jadi persoalannya sekarang, bolehkah Obama dan pentadbiranya diharap? Mari kita baca yang ini pula:
Protokol Yahudi Kedua puluh empat Kerajaan tidak boleh diserahkan kepada mereka yang tidak tahu selok belok pemerintahan. Hanya mereka yang boleh menunjukkan sikap keras, kejam dan boleh memerintah dengan tegas akan menerima teraju kerajaan daripada pemimpin-pemimpin kita (Yahudi).... fikirkan

0 comments: