SELAMAT DATANG KE AL-BILALI BLOGSPOT

MOGA IANYA BERMANAFAAT UNTUK DUNIA DAN AKHIRAT

Pages

RSS

Thursday, November 27, 2008

Respon " Aku, Ust Joha, lolipop"


Terbaca entry di blog seorang ex-student SMSSI , menyebabkan saya tersenyum sorang-sorang. Di bawah tajuk " Aku, Ust Joha dan lolipop" , saya rasa ianya satu luahan cerita yang amat menghiburkan apabila kita masing-masing terpisah disebabkan tanggungjawab dan penerusan hidup yang perlu bagi mencapai hajat dan cita-cita dalam hidup.

Mungkin pada masa tersebut teguran , sindiran dan kritikan amat pahit dan kadang-kadang menyebabkan kita menyampah tetapi pabila kita terima secara positif , insyaallah ianya mungkin menjadi platform untuk kita menjadi yang terbaik.

Saya pun tak berapa ingat cerita tersebut tapi rupanya , segala teguran dan kadang2 sindiran saya rupanya tersimpan kemas dalam ingatan anak-anak pelajar saya. Saya petik kata2 dlam entry tersebut :

Ust Joha yang kami warga ISIS kenali mmg ringan je mulut nak menegur,mengingatkan..Maka,bila dah tercampak jauh dari tanah mersing,tambah pula beliau dah berhijrah ke Kuantan,mula la 'rindu' nak dengar ust men'smash' orang di surau..

Kadang-kadang je ust smash , kalau ada yg terasa tu , ust mintak maaf byk2 tapi tujuan ust adalah untuk mendidik anak pelajar agar jadi yg terbaik pada pandangan Allah dan juga manusia. Sama-samalah kita berdoa agar segala yang kita lakukan ada nilainya pada pandangan Allah Rabbu Jalil.

1 comments:

kN said...

itulah kenyataan... bila dekat x dihargai, tp bila dah jauh baru nak rindu...