SELAMAT DATANG KE AL-BILALI BLOGSPOT

MOGA IANYA BERMANAFAAT UNTUK DUNIA DAN AKHIRAT

Pages

RSS

Wednesday, June 17, 2009

Allah mengasihi Orang Yang Bertaubat

Membaca artikel Malek Noor telah insaf diatas segala dosa yang pernah dilakukan semasa muda dahulu amat menyedarkan saya akan kasih sayang Allah terhadap hambaNYa.
Untuk makluman Malek Noor ni merupakan ahli bina badan yang pernah mengharumkan nama negara dipersada dunia. Amat banyak jasanya kepada negara. Selepas tu dia terlibat dalam bidang lakonan pula. Bagi peminat-peminat filem tahun 90 an, Malek Noor antara bintang-bintangnya... Juara, Rimba Malam, Kelisa, Pendekar Mata Satu dan Sahabat (antara filem yang dibintangi Malik Noor).
“Saya terlalu banyak buat dosa. Saya makan dan minum benda-benda haram. Ya Allah betapa besarnya dosa saya. Saya takut, saya taubat dan saya menyesal. “Andai waktu boleh berputar, saya ingin kembali zaman kanak-kanak. menjalankan kewajipan sebagai seorang Muslim yang sejati,” luahan keinsafan Malek Noor.
Pengakuaannya sejak berusia 12 tahun dan sehingga umur meningkat 46 tahun, sebenarnya Malek tidak pernah berpuasa, apa lagi menunaikan solat lima waktu sehari.
“Dulu saya jahat. Saya tidak ingat mati tapi…kini saya betul-betul insaf. Kini setiap waktu walau sesibuk mana pun saya akan hadkan sekurang-kurangya 10 minit untuk menunaikan solat.
Alhamdulillah Malik Noor dipanjangkan umur oleh Allah dan sempat bertaubat dan menyesali dosa yang pernah dilakukan dan sesungguhnya Allah amat mengasihi hambaNya yang bertaubat.Tetapi berapa ramai manusia yang tak sempat bertaubat , Allah dah ambil nyawanya.... fikirkanlah wahai hati-hati yang lalai , nasib kita mungkin tidak sebaik Malik Noor .... umur panjang dan sempat bertaubat... oleh itu selagi ruang ada insaflah kita hanya hamba Allah dan akan kembali kepada Allah pada bila-bila masa dikehendakiNYa... Ya Allah matikanlah aku dalam keadaan aku ingat padaMu dan jangan Engkau matikan aku dalam keadaan aku lalai terhadapMU

0 comments: