SELAMAT DATANG KE AL-BILALI BLOGSPOT

MOGA IANYA BERMANAFAAT UNTUK DUNIA DAN AKHIRAT

Pages

RSS

Monday, June 22, 2009

Majlis Pengijazahan Perubatan Islam As-Syifaa'





Alhamdulillah selepas mengikuti kelas Perubatan As-Syifa' di bawah kelolaan Darul Syifa' Bangi selama setahun , kami kumpulan pelajar As-Syifa Kuantan seramai 110 pelajar telah menerima ijazah pengamalan perubatan As-Syifa' dari Tuan Guru Dato' Harun Din.
Dua orang sahabat kami tidak sempat menerima ijazah disebabkan Allah lebih menyayanginya. Semoga usaha sahabat berdua untuk mendalami ilmu perubatan ini dianggap sebagai satu jihad pada pandangan Allah.
Semasa ucapan Pengijazahan ,Tuan Guru menekankan sifat ikhlas perlu ditanamkan sekukuhnya dalam diri mua'llij(perawat)agar rawatan yang dilaksanakan berkesan. Disamping itu sebagai mua'llij, hubungan dengan Allah perlu dipertingkatkan agar segala doa dan ayat yang dibaca untuk rawatan mendapat kesan yang dikehendakki.Jangan lupa amalan benteng diri kerana rawatan yang dilakukan adalah melibatkan pertembungan dengan jin dan syaitan,sekiranya benteng lemah kita mungkin akan mendapat kesan buruk.
Insyaallah , selepas satu mesyuarat AJK As-Syifa' Kuantan , satu Klinik Pusat As-Syifa' Kuantan akan ditubuhkan di Taman Guru Kuantan (masih dlam proses perbincangan sewa rumah). Semua ini dilakukan demi melaksanakan tanggungjawab fardhu kifayah disamping untuk menghalang masyarakat dari terlibat dengan unsur-unsur perubatan yang khurafat dan syirik.

0 comments: